fredag 21 augusti 2009

Snälla..?

Någon annan måste andas åt mig.
Jag behöver lägga allt i någon annans händer, för jag orkar inte hålla reda på mig själv längre. Och jag vet jag har skrivit och sagt det så många gånger förr. Men se, jag har klarat mig men jag bryter ihop. En liten bit i taget. Men saker har förändrats.. Inte bara det att huvudvärken har blivit värre utan för första gången sedan den började, 24 september 2008, så har jag nu insett för bara ett kort tag sedan att jag är faktiskt sjuk.
Det var först då jag råkade säga det till någon som frågade hur jag mådde varför jag inte var ute med mina kompisar på sommarlovet.
Jag svarade att jag var sjuk.
För mig var det en stor sak. Jag har innan aldrig använt den termen på mig själv. Sjuk. Det var då jag insåg att jag faktiskt måste bli frisk. På ett eller annat sätt för jag kommer aldrig orka leva såhär. Inte länge till alls faktiskt.
Jag behöver någon annan som kan andas åt mig. Så jag slipper. Men snälla, sluta inte.
Låt mig inte försvinna. Inte än.

Inga kommentarer: