torsdag 30 april 2009

Tjejer.

Valborg.
Orkar faktiskt inte skriva om det.
Men varför jag är hemma så tidigt har bland annat med mitt huvud att göra.
Nu ska jag klaga på ngt heeeeelt annat! :D

Nämligen. Tjejer.
Alla som läser detta kommer antagligen ta åt sig och tro att jag skrivit om just Dem.
Det är fel.
Alla kommer ta åt sig av en aledning.
Ni är alla likadana!
Detta har inget att göra med valborg eller liknande. Tänkt skriva detta ett ganska bra tag.
Bara aldrig riktigt haft tillräckligt med ork.

Men IAF.

Tjejer är äckliga!
Tjejer är det jag hatar mest på hela jorden.
Alla jag någonsin träffat har varit likadana, jag är säkert likadan bara aldrig någon som sagt ngt men jag har kommit fram till det själv.
Det finns inget i hela världen som är så äckligt som tjejer.
Vi klagar på allt!
Och alla blir sura för den minsta lilla skitsak!
Tex. "Åh nej vi råkar ha en klänning som ser nästan likadan ut fast i olika färger. DU HÄRMAS! Nu kan inte vi vara kompisar mer om du ska härma mig såhär, blablabla!"
Eller typ. Vi är superbra kompisar när vi är själva
men när det kommer fler in i gruppen så måste vi frysa ut någon.
Det råkar bara alltid bli jag, eftersom jag är konflikträdd och vill vara alla till lags och visar aldrig att jag blir sur och säger heller aldrig nej.
Tjejer blir också sura för det minsta lilla.
Visst. Man tar ju åt sig även om någon bara skämtar men att bli skitsur för att man skämtar om att den har små bröst (när man vet själv att även jag som skämtar också har det.) och sedan slutar prata med en på två dagar.
Detta är bara några väldigt få exempel.
Varför ska man frysa ute folk? Varför ska man snacka massa jävla skit om andra bakom deras ryggar? Varför?
Ärligt talat är alla tjejer är faktiskt såhär. Tyvärr.
Och ni killar som kallar vissa tjejer för "killar" har inte själv umgåtts med dem som tjej och vet inte att den personen är precis lika äcklig som alla andra tjejer.

Jag skäms för att vara tjej helt till 120% och om jag kunde skulle jag konventera till kille.
Jag hade nog varit bög då eftersom jag aldrig skulle kunna vara tillsammans med en tjej.

Jag har egentligen aldrig haft tjejkompisar eftersom jag tröttnar på dem direkt.
Medans killkompisar har jag som hållt kvar efter flera, flera år.
Nu har jag två tjejkompisar, förutom mina kära klasskompisar, och er har jag faktiskt klarat att hålla kvar.
Men jag tror faktiskt aldrig att jag kommer kunna få några nya.
Vilket jag ärligt talat inte bryr mig om ett skit :'D

Så för er som inte märkt det.
Så har jag tvångstankar om att jag och en kompis går på två olika sidor av en stolpe/pelare whatever, så måste jag säga hej för annars tror jag att man kommer bli ovänner.
Detta har jag slutat med när det gäller tjejer, för jag vet att någon gång kommer den ändå bli sur och börja bråka. (Hur många gånger jag än säger hej.)
Det är som sagt bara vissa få tjejer jag fortsätter detta med men sry killar, ni kommer få höra många "hej" :3

Dessutom. Så är tjejer så sjukt naiva.
Efter att ni tex, varit tsm med någon i typ 3 veckor säger ni att ni älskar dem över allt annat och det kommer alltid vara ni två.
Förlåt, men detta är nästan alltid fel!
Ni är typ 14 bast ffs!!
Tänker ni verkligen tillbringa ca 70-80 år med den här människan?!
Det hade iaf inte jag velat :c
Sedan säger jag inte att man inte ska värdesätta den tiden man har tsm, även om man bara är 14 år.
Men kom inte och säg att ni ska skaffa barn när ni är 17, gifta er när ni är 19 och sedan leva lyckliga tills ni tillslut dör när ni är 95.
Det är egentligen inte bara tjejer som är så äckliga för killar är också ganska äckliga ibland (bara inte lika ofta.) Det äckligaste är egentligen tonåringar, that's it!

Tjejer som skaffar olika killar varje månad och säger att det är just den som betyder mest. Att de älskar dem över allt annat osv.
Att säga att man älskar någon är det största som finns för mig men så är det inte för alla andra längre. Det är inte samma sak som när man säger att man älskar choklad. För då menar man ju egentligen att man gillar choklad väldigt mycket och att det är så sjukt gott.
När man säger att man älskar någon anser jag att man ska kunna dö för den här personen.
Jag säger detta väldigt, väldigt sällan. Även när mina föräldrar säger det så brukar jag bara svara "Detsamma" och det är inte för jag inte älskar dem för det gör jag, av hela mitt hjärta. Det är bara det att folk slösar med de orden alldeles för mycket.
När folk, som inte egentligen menar det, säger det till mig blir jag rädd och vill fly.
När man sedan frågar dem så säger de att de menar det men då vet man att de orden inte har samma betydelse för dem.
Jag vill inte höra de från någon kompis man kännt i en månad. Jag vill höra de från dem som skulle kunne ge hela sitt liv.

Jag börjar bara tröttna. Så enkelt är det.
Jag är trött på allt och alla.
Men egentligen mest trött på mig själv.

Haha jaja, detta var ett udda och alldeles för lååångt inlägg som antagligen kommer göra många tjejer pissed off. Bland annat mina kompisar. Men det är inte er jag hatar. Bara hur ni kan bete er ibland.. Men snälla. Försök inse detta själva.

PUSS! :D

4 kommentarer:

josefinejärlbrink sa...

Jag har alltif sett med själv som en tjej med pojkattityd. För helt ärligt , ingen utav de sakerna du skrev passade in på mig . Jag känner mig inte träffad ! So Emelie , keep up the good work ! <3

Jennifer Caroline Nilsson sa...

Alla är ju olika , när det handlar om att man känner sig kränkt för att ngn skojar om att man ha små bröst , jag hade definitivt tagit illa upp . För jag får komplex hur lätt som helst , jag har en gång i tiden hatat min kropp , och även haft ätstörningar . Varför jag nämner det e för att ni sa till mig häromdan att jag hade små bröst , och jag kände mig väldigt kränkt , men det var verkligen ingenting jag blev sur över . Och när det handlar om att säga "jag älskar dig" till ngn . Jag stör mig också på dom små 14 åringarna som säger det till sina killar efter 3 veckor tillsammans . Men som sagt , det är från person till person . Jag själv har inte sån stor bredd mellan att tycka om ngn å älska ngn . Men det finns anledningar till de .
- Jag tog verkligen inte illa upp för ditt inlägg :)
Jag vet själv att min feminina sida inte är så ytlig eller har ngn existens i min personlighet .
Du skriver jätte fint btw , ses på måndag ! <3

Anonym sa...

Jag förstår exakt vad du menar när du skriver så... jag tycker oftast samma sak om tjejer å trivs bäst med killar, (som inte snackar skit å bara bryr sig om sitt utseende) och jag själv är inte direkt någon "tjejig" tjej så det är klart att man stör sig på dom...

Maria sa...

Jag kan inte annat än att hålla med dig, så bra skrivet! Killar är svin & tjejer är fittor. Nobody is perfect.
Btw, det där med att man säger att man älskar någon efter typ 3 veckor.. Är det okej att säga det efter typ 6 månader? <3